your body, your life

Witamy w strefie SUPERBODY

Zadbaj o swoje ciało, poczujesz się lepiej niż kiedykolwiek

Wysoki poziom hormonu wzrostu, czynnika wywołującego akromegalię, jest często związany z guzami mózgu (przysadki mózgowej). Gdy pojawi się w dzieciństwie, objawia się ekstremalnie wysokim wzrostem (gigantyzm). Gdy choroba ta rozpocznie się w dorosłym życiu, kości długie przestają już rosnąć, ale serce, mięśnie i kości dłoni i stóp rosną dalej, a to powoduje zdeformowany wygląd. Choroba ta, jeśli nie jest leczona, prowadzić może do śmierci. Akromegalia pomaga nam lepiej zrozumieć działanie hormonu wzrostu i IGF-1. Ten pierwszy wpływa na zwiększenie ilości IGF-1, związku będącego ważnym czynnikiem wzrostu. Badanie przeprowadzone na uniwersytecie Columbia pokazało, że dorośli ludzie cierpiący na akromegalię mają mniej tłuszczu na powierzchni ciała i w okolicach brzucha, ale za to więcej tkanki tłuszczowej wewnątrz mięśni. Zwiększona ilość tłuszczu wewnątrz-mięśniowego może wynikać z niewystarczającej regulacji poziomu cukru we krwi (insulinooponość). Symptomy podobne do akromegali, takie jak nienormalny rozrost kości, zazwyczaj nie występują u kulturystów zażywających hormon wzrostu. Dodatkowe dostarczanie tego hormonu często powoduje krótkotrwałe problemy z regulacją poziomu cukru we krwi. Te efekty są rzadziej spotykane u osób z dobrą kondycją fizyczną.

Opis ćwiczenia: Siedzimy na ławce, tułów wyprostowany, klatka piersiowa wypchnięta do przodu, ręce ze sztangielkami mocno ugięte w stawach łokciowych, sztangielki na wysokości barków. Wyciskanie sztangielek w górę.

UWAGA! Przy ćwiczeniu unikać dodatkowych ruchów tułowiem, ruch rąk w górę płynny.

Mięśnie, które biorą udział w ćwiczeniu bezpośrednio: mięśnie naramienne pośrednio: mięśnie czworoboczne, mięśnie trójgłowe ramion (triceps), mięśnie piersiowe, mięśnie zębate

1.    Stoimy, tułów mocno pochylony do przodu, ręce ze sztangielkamł opuszczone w dół. Wznosy ramion bokiem w górę - 4 serie po 15 powtórzeń

2.    Siedzimy na ławce, tułów wyprostowany, ręce ze sztangiełkami opuszczone w dół Unoszenie ramion bokiem w górę - 4 serie po 15 powtórzeń

3.    Stoimy, tułów lekko pochylony do przodu, sztanga w szerokim uchwycie opuszczona w dół. Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia maksymalnie w górę - 4 serie po 15 powtórzeń

4.    Siedzimy na ławce, tułów wyprostowany, ręce ze sztangiełkami oparte o górną część klatki piersiowej. Wyciskanie sztangielek w górę - 4 serie po 15 powtórzeń

5.    Siedzimy na ławce, tułów wyprostowany, sztanga oparta na górnej części klatki piersiowej. Wyciskanie sztangi w górę - 4 serie po 15 powtórzeń

 

Copyright © 2016 Strefa SUPERBODY Rights Reserved.